Nieuws

Wist je datjes

Ladies night in een ander kleedje.

Wat als wij een ladies night organiseren?

Het ontstond uit frustratie, uit pure ontgoocheling. De ladies nights die ik en mijn team de laatste tijd hadden bezocht vonden we maar…flets, te clihé. Ik voelde me na afloop altijd zo ‘pisted off’. Het gevoel dat ik geen vrouw was als ik niet op de hoogte was van de nieuwe recepten van Pascal Naessens of niet dweepte met zeewier en sapjes, handtassen en geurkaarsen, was waarmee ik telkens naar huis ging.

Wat met sex? Met sport? Je gewoon eens uitleven op een dansvloer? Waar zijn de lekkere Gin-tonic en nice food? Misschien ging ik naar de foute ladies nights maar hey, na 4 stuks had ik het gehad hoor.

Vrouwen zijn geen planten!

Vrouwen zijn stoer, bad asses, sensueel, erotisch,… we zijn gewoon prachtige wezens. Laat ons dat maar eens bewijzen. Ben ik zo’n feministe? Nope, zeker niet maar ik vind wel dat vrouwen in hun kracht mogen, ja zelfs moeten staan.

Toen we in november 2017 aan de brainstorm tafel zaten, werd er steevast #borntosparkle als rode draad gekozen. Het concept van een Ladies Night gaan we strippen tot op zijn basis en heropbouwen als een feniks. Wat voor ons de basis is? Vrouwen – Chique – Positief – Humor – Prikkelend.

Eerst en vooral moest er voor ons, naast een meerwaarde leveren ook een hoger doel aan vasthangen. Dit was een no brainer: vrouwen zijn goede en sterke ondernemers. Alleen kruipen ze soms net iets te veel onder hun steentje. Heel wat ondernemende vrouwen runnen 2 ondernemingen tegelijkertijd: hun zaak en hun gezin.

Opnieuw, geen verwijten naar de mannen toe. Maar het opvoeden van de kinderen, de was, de plas, het kokeneteke, het gezinsleven elke dag draaiend houden,…het komt hoofdzakelijk ons vrouwen toe. I know, het is een natuurlijk patroon dat generatie op generatie wordt meegegeven. Het is soms je in heel wat bochten wringen om alles rond te krijgen.

Daarnaast wilden wij ook zoveel als mogelijk de ondernemende vrouwen uit Lede samenbrengen en laten samenwerken. Hen kwalitatief in de spotlights zetten. Laten zien wat voor talenten, kwaliteiten en straffe madammen Lede heeft. Hun goesting om te ondernemen terug zuurstof geven en hun zaak boosten. Daar gingen we voor.

Een goede voorbereiding is de helft van je succes.

Het moest er boenk op zijn. Dit kwam bovenop ons ander werk dus voldoende tijd hebben om het goed te doen was een vereiste. Een datum ver genoeg werd geprikt: vrijdag 12 oktober 2018.

Daarom stelden wij een strakke tijdslijn op:

  • Van november t.e.m. december 2017 werd een volledige marketing- en communicatiestrategie uitgeschreven, het logo ontworpen, de huisstijl vastgelegd, taakverdelingen opgesteld. Alle handelszaken met een vrouw aan het roer werden opgelijst. Voorwaarden waren wel: de handelszaken zijn gelegen in Groot-Lede of de dame is afkomstig van/woonachtig in Lede.
  • Van januari t.e.m. februari 2018 werden alle social media kanalen aangemaakt en sommige al geactiveerd. Er werd ook al overal mondelinge reclame gevoerd. Onze 3 kapiteinen van onze Lee-over teams werden gecontacteerd. Dit waren Tania Vijverman van Anny Couture, Ineke Van Den Broeck van MMoi en Sonja Leus van Donna Fashion.
  • Vanaf maart 2018 hebben we de communicatie officieel opgestart en werd het hele plan in uitvoering gebracht.

      

En de magie gebeurde.

Stilletjes aan kreeg ons event meer en meer aanhangers. De facebookpagina groeide wekelijks, de instagram posts werden een succes, de samenwerkingen namen toe, de teams gingen voluit aan de slag met hun make-over, het zag er allemaal goed uit.

Terwijl de hoeveelheid werk toenam en de stoom soms uit onze oren kwam, zagen we ook een kanteling bij de handelszaken die mee hun schouders onder dit event staken. Ze namen initiatief, kwamen met nieuwe ideeën, er werd wat afgelachen maar most of all, de handelszaken over alle deelgemeenten heen connecteerden met elkaar. En dit laatste, dat maakte ons het gelukkigste.

Hier was de magie waar we op gehoopt hadden. Ons ultieme doel was bereikt.

 

Ook het programma kreeg de juiste invulling:

  • knappe bediening
  • tattoo laten zetten
  • zelf DJ spelen
  • lekkere dranken proeven, coctails leren maken
  • jouw favoriete sexspeeltje aanschaffen
  • huidanalyse
  • sexspeeltjes
  • luxe mode-artikelen
  • plenty of food and drinks
  • fun, genieten, op en top vrouw zijn
  • Miss Exclusive Lauralyn Vermeersch, SiSterS Act, Sara Gold kwamen alvast meevieren

#Borntosparkle

Vrijdag, 12 oktober 2018 @ Salons ’t Oud Gemeentehuis te Wichelen. Wordt deze avond een succes? Is dit inderdaad wat vrouwen willen? Tenslotte, was dit hoe een ladies night er echt moet uitzien?

Geen weg terug. De gasten zijn er, de standhouders zijn er, de cat walk ligt klaar, de instrumenten staan opgesteld,…kin omhoog, schouders recht en alles geven. Let the event begin…

Ja, het was een succes.  Ja, iedereen heeft intens genoten. Ja, dit is écht wat vrouwen willen. Ja, vrouwen zijn #borntosparkle.

Special thanks to Arne De Corte voor de prachtige foto’s! Valt het jou ook op, al die lachende gezichten? Schoon hé.

 

Roos, mini-mensjes fotografie en krachtige woorden.

Van een goede mailing gesproken…

Ik ben gek van roos. Niet het felle roos maar het zachte warme roos.

Ook ben ik fan van de miniature calender. Elke dag een foto met mini-mensjes tussen dagelijkse dingen, heerlijk zijn ze.

Als gevoelensmens hebben naast daden ook woorden een grote impact op mij.

Toen midden maart de mail van Elise Ryvers in mijn mailbox kwam, waren alle triggers dan ook aanwezig om hem te lezen. Toegegeven, ik heb zonder al te veel nadenken geklikt op ‘inschrijven als mentor’.

mailing markant

Een paar weken later was er de intake-call. Elise Ryvers is een enthousiaste dame en al gauw liep het gesprek uit. Een tekst over mezelf inzenden voor op de website van Sterke onderneemsters en dan…

…dan was het afwachten tot het MENT-event op donderdag 7 juni in Brussel. Daar zouden alle mentoren en mentees elkaar eindelijk ontmoeten.

De rit was in het aangename gezelschap van Wendy De Jonghe. Nog nooit ben ik zo vlot van en naar Brussel gereden. Zij was één spraakwaterval over haar immense liefde voor chocolade. Zij maakt immers ambachtelijke chocopasta die je vooral in hotels vindt maar ook in haar webshop. Ik heb echt genoten van onze babbels en de chocopasta, die smeren we weldra op onze boterhammetjes.

De ontmoetingen.

De avond zelf waren er heel wat startende onderneemsters. De setting en de catering waren gewoonweg fantastisch. Het beloofde een fijne avond te worden.

sterke onderneemsters sterke onderneemster

Via een speed dating leerde ik de meeste dames kennen maar vrouwen kletsen nu éénmaal graag. Dus de tijd was veel te kort om iedereen echt te ontmoeten. Zoals altijd draait het dan om The First Impression. Heel wat inspirerende verhalen van gedreven onderneemsters kreeg ik te horen.

Grappig dat je zelfs eerst naar Brussel moet gaan om de drijvende kracht achter Qarfa uit Aalst te ontmoeten. Bedankt voor de fijne babbel Renate Coen!

Qarfa Aalst roos Renate Coen Qarfa Aalst

 

Ruth Van Wassenhove was de eerste die ik bij mij op de zetel had. Haar passie voor taal, haar toveren met woorden, internationaal, tja…we hadden meteen die klik. En zo vond ook Markant.

Ruth Van Wassenhove ProScription

Let’s go for it.

Ik heb er ongelooflijk veel zin in. Ruth is een perfect match vind ik. Ze is niet bang om de zaken anders te doen. Ze weet wat ze wilt maar bovenal, ze heeft passie. Je vindt haar verhaal eveneens op de website van Markant.

Een jaar lang gaan we kijken hoe we Ruth met haar onderneming ProScription tot aan haar doel kunnen brengen. Samen groeien, samen actie ondernemen, samen brainstormen en samen dat resultaat vieren. Want dat is de enige juiste uitkomst: succesvol zijn.

Ben je er klaar voor Ruth?

Woordje van dank.

Graag wens ik ook Richard Buijsman van Boriann Fotografie voor de prachtige foto’s. Voor één keer geef ik geen licht op papier. Je moet wel goed zijn.

sterke onderneemsters markantondernemersduet

 

GDPR Roadshow Lede, Haaltert en Aalst

GDPR, chinees of al van gehoord?

Vanaf 25 mei 2018 gaat de nieuwe, strengere regeling in voege. Hoe  moet het verzamelen en het beschermen van de gegevens van jouw klanten? En wat zijn jouw nieuwe verplichtingen?

Niet voor jou geldig denk je? Fout!

Ook jouw kledingzaak, bloemenwinkel, bakkerij,…kortom iedere zelfstandige riskeert fikse boetes indien deze regeling niet correct wordt nageleefd.

Op donderdag 12, 19 of 26 april kunnen jullie, zaakvoerders, ontdekken hoe je als onderneming boetes kan voorkomen. Immers is hier ‘beter voorkomen dan genezen’ wel echt het principe dat je moet toepassen. Zo’n boetes kunnen behoorlijk oplopen.

Noot: Sinds kort heeft de overheid laten weten dat ze 1,7 miljoen euro heeft voorzien om gerichte controles uit te voeren.

Sprekers:

Advocatenkantoor Advora
Advocatenkantoor Vandenberge
ICT Kaisha

Neem deze GDPR-regelgeving niet lichtzinnig op maar stoom jouw onderneming klaar voor 25 mei 2018.

Programma:

19u: Netwerkreceptie met hapjes
20u: Onze experts aan het woord
21u30: Mogelijkheid tot vragen stellen
22u: Netwerkmoment

Locaties:

LEDE – Donderdag 12 april @ Feestzaal Intermezzo
Tickets: https://wiscan-gdpr-lede.eventbrite.nl

HAALTERT – Donderdag 19 april @ Hof Ten Eede
Tickets: https://wiscan-gdpr-haaltert.eventbrite.nl

AALST – Donderdag 26 april @ Hotel Royal Astrid Aalst
Tickets: https://wiscan-gdpr-aalst.eventbrite.nl

Partners:

Lede is in samenwerking met de Middenstandsraad Lede. Allereerst behartigen zij de belangen van alle aangesloten handelaars, vrije beroepen en ondernemers in Lede. Daarnaast promoten zij ook de middenstand met allerlei leuke initiatieven. Bovendien zijn zij hun stem bij het gemeentebestuur.

Haaltert is in samenwerking met BNI’sland Erpe-Mere. BNI staat voor Business Network International. Het is dé organisatie die ondernemers van verschillende beroepscategorieën verenigt. Doordat zij hun netwerk open stellen voor elkaar, boosten zij elkaars business. Door middel van warme aanbevelingen vormen zij jouw persoonlijk sales team. Hoe klinkt een jaarlijkse omzetstijging van 20 tot 30 percent voor jou?

Aalst is in samenwerking met Baker Tilly Belgium kantoor Aalst. Naast de digitalisering van jouw boekhouding geven zij ook advies en consulting. Alsook kan je bij hen terecht voor corporate finance, audit en bedrijfsrevisoraat. Maar vooral zijn zij jouw partner om altijd jouw cijfers te kennen. Immers is meten weten en dus een must voor goed ondernemerschap.

Schrijf je nu in en be prepared!

Linde Merckpoel, we moeten jou een vraag stellen.

Linde, donderdag 8 maart komen we die jou persoonlijk stellen.

Yup, we gaan die dag om 5u present zijn aan de poorten van Studio Brussel.

Heb je jouw videoboodschap van vandaag, vrijdag 1 maart gezien Linde? Voortaan start voor jou iedere werkdag om 5u met een persoonlijke videoboodschap. En dit tot donderdag 8 maart.

Welke deze vraag is?

Daarvoor zal je moeten wachten tot 8 maart 🤫. Een tip willen wij jou wel al meegeven: het belangt alle vrouwen van Lede en omstreken aan.

Ook zijn er heel wat mensen die mee hun schouders hieronder hebben gestoken. Het was zalig om hen mee in onze Operatie Linde te hebben. Langs deze weg alvast een dikke merci hiervoor.

Wat hun motivatie was?

Natuurlijk vinden ook zij dat wij die vraag moeten kunnen stellen aan Linde Merckpoel! En als het in orde komt, dan gaan zijzelf eveneens kunnen meegenieten van het resultaat. Ze doen het ook zo wat een beetje voor zichzelf, mag je stellen 😜.

En ik dan? Heb ik er iets aan?

Ja, absoluut!

Ben je een vrouw? Ben je van de streek van Lede? Of ben je niet bang van de rit van bij jou thuis naar Lede? Dan heb je er alle baat bij om onze Operatie Linde te steunen.

Hier welke acties je nu al kan nemen:
1. Neem je agenda en blokkeer vrijdag 12 oktober 2018 vanaf 17u in je agenda
2. Deel zoveel als mogelijk onze posts via jouw facebook.
3. Houd speciaal op donderdag 8 maart (Internationale Vrouwendag) onze Facebook in de gaten 👠👑🍸🎗🎁

Volg ons op Instagram, Facebook, YouTube. Are you ready?

We zitten op de eerste rij in Lede

Ik verloor aan Lede mijn hart al vele jaren geleden. Ik steek het ook niet onder stoelen of banken. Iedereen mag het weten.

We hebben dan ook echt alles in Lede. Daarbovenop is het top om hier op te groeien, te wonen en te werken.

In september 2017 verhuisde ons kantoor naar de eerste verdieping in ons gebouw. Vanaf dan zitten we op de eerste rij. Wij zien alles wat zich afspeelt op en rond de markt. En als marketingkantoor moet je daar toch iets mee doen?

Wat dan wel?

Als we nu eens de mensen informeren, live, van de evolutie van de werken? Heel wat Ledenaren zijn totaal niet op de hoogte van de aanleg van onze nieuwe markt. Er wordt heel hard gewerkt door de mannen van ViaBuild. Voor de passanten echter lijkt het alsof deze maar niet vooruit gaan. Niets is minder waar!

Ik woon al 25 jaar in Lede en ik heb de gave van mijn moeder in overvloed meegekregen: straatloper zijn. Niets zaliger dan ‘een klapke doen’ met de mensen. En ja hoor, dat doen de mensen graag hier in Lede. Het is nog voor verbetering vatbaar, maar ach, dat komt wel goed.

Dus besloten we onze interacties met Lede én de vooruitgang van de werken te filmen en te delen met jullie allemaal.

Heb je daar dan een hele installatie staan?!

Nope. Onze sterkte is dat we veel kunnen met weinig.

Een oude iPhone die filmt in tijdsverloop, strategisch geplaatst aan onze venster, een state of the art programma en de kwaliteiten van ons Lynn. Meer gebruiken wij niet.

Zo, hieronder vind je het tijdsverloop van deze week. Wil je de vorige ook nog eens zien? Surf dan gerust naar ons YouTube-kanaal. Ze staan er allemaal op.

Onze nieuwste klant is ongelooflijk!

We ontzorgen de komende weken wel een heel speciale klant!

We zijn gek van onze nieuwe klant. Wat een sympathieke man dat hij is. En de opdracht die hij ons gegeven heeft, FANTASTISCH!

Niemand minder dan de Kerstman heeft ons gevraagd om ervoor te zorgen dat Rudolf elke dag eten krijgt en vooral een veilige plek heeft om dagelijks in alle rust te bekomen van zijn zware tochten.

Rudolf is mega grappig en hij is gek van onze Vlaamse kost. Kippenworsten met patatjes en appelmoes is zijn all time favourite.

Op 1 januari feesten we nog wat samen en op dinsdag 2 januari vertrekt Rudolf terug naar het Noorden met de Kerstman. We gaan zijn grappen zo hard missen.

Vanaf woensdag 3 januari zijn we weer beschikbaar en zullen we alle mails zo snel als mogelijk behandelen.

Merry everything happy always.
Team W!Scan
Kenneth, Lynn, Peggy, Sanjay & Wisken

Hoe ik mijn out-of-Office ingesteld heb?

Hi,

Sorry! Je dacht vast, wow die reageert snel! Maar nee, het is mijn out-of-office.

Vanzelfsprekend heb ik mijn telefoon bij mij en ben ik in de gelegenheid om te reageren als het nodig is. Ik moet toegeven dat het beantwoorden van e-mails wel mijn vakantie zal storen. Dat gezegd hebbende, ik heb mijn man beloofd om te proberen dit niet te doen.

Op die manier wil ik met een experiment starten en ik laat de beslissing in jouw handen:

– Als je e-mail écht dringend is, e-mail dan naar ikstoorjouwvakantie@wiscan.be en ik zal zo snel als mogelijk reageren.

– Als je denkt dat iemand anders binnen mijn organisatie je ook kan helpen dan kun je contact opnemen met één van mijn collega’s via het telefoonnummer: +32 498 48 31 21 of door een e-mail te sturen naar peggy.wiscanhet@gmail.be.

– Of je weet dat ik niet beschikbaar ben tot 16/10/2017 en dat mijn collega’s Superhelden zijn die momenteel een tandje bijsteken, dus kan het best wachten tot 17/10/2017.

Spannend!

Groetjes,

Wisken Beeckman
W!Scan cvoa

Markt 32
9340 Lede
T +32 499 52 19 00
E info@wiscan.be
W www.wiscan.be

Alles valt op zijn plaats.

De dingen des levens, ze komen en gaan. Waarom zou het in het bedrijfsleven anders gaan? Maar uiteindelijk valt alles op zijn plaats.

Op maandag 17 juli startte Ilse Brosens als management assistant! Wow mijn eerste bediende! Het is eentje die perfect voldoet aan het vooropgestelde profiel. Ook weet ik dat ik haar kan laten groeien en haar verborgen kwaliteiten naarboven halen. Uiteindelijk hoop je dat toch. Wanneer ben je daar nu zeker van? Nooit?

Maar helaas is werken voor een kleine zelfstandige niet zo evident. Het is geen schande om dat toe te geven. Daarom ben ik wel trots op Ilse dat zij dit ook herkende. Zij had het allemaal wat onderschat, ziet zich liever genesteld in een groot bedrijf. Het was ook veel voor een jong iemand. Dus namen we afscheid, in vriendschap. Ik blijf haar in mijn hart dragen.

Maar wat nu? De zoektocht helemaal herbeginnen, ik zag er echt tegenop. Opnieuw werd mijn moto bekrachtigd: geluk is geen toeval, het valt je toe. Een telefoontje van vorige week van Peggy D’Herde, zaakvoerder van Signatuur, popte op in mijn geheugen. Misschien moeten we de koppen eens bij elkaar steken?!

Ik ken Peggy al jaren en ze woont op enkele meters. Wanneer we elkaar treffen is het moeilijk om er nog een woord tussen te krijgen. Zou het kunnen…zoveel geluk hebben dat het ook klikt op zakelijk gebied? We praten uren over wat wel, wat niet, waarden, nare ervaringen uit het verleden met zakenpartners waarvan ik dacht dat het top zou zijn maar teleurstelden, mijn toekomstplannen, die van haar, etc… Denk dat we zo’n 5u intens gepraat hebben. Alles werd op tafel gegooid. We speelden open kaart.

Ach, je moet leren uit je fouten, uit je verleden maar de ervaringen mogen je niet verlammen. Niet? Dus we zijn ervoor gegaan. Sinds augustus werken we intensief samen, zij aan zij. Aangezien ze zelf een zaak leidt, weet ze potverdorie goed dat je hard moet werken voor je succes. Elke dag opnieuw je geven en je engageren. Dat zit goed.

Ze neemt veel uit mijn handen, brengt zon in ons kantoor en vooral, ze is mijn barometer. Ze drukt op tijd en stond op de pauzeknop, denkt mee vooruit, ziet kansen,…ontzorgt mij. Heerlijk.

Kenneth, mijn top jobstudent, heeft me 9 weken fantastisch ondersteund. Privé-chauffeur gespeeld, feestjes helpen organiseren, alle marketing opdrachten uitgevoerd, humor gebracht op kantoor,…heerlijk zo’n talent bij je te hebben. Nu gaat hij genieten van enkele weekjes vakantie.

We tellen echter af naar oktober want dan is hij een vaste waarde in ons team.

Hoe kom je dan september door Wis? Wel, ontmoet Sanjay Aerts. Hij komt vanaf september vast in ons team.

Sanja en ik hebben elkaar ontmoet bij MultiMinds. Samen met enkele mede-studenten droeg hij Siegert Dierickx en Philippe Vlaemminck naar voor op de ‘Ondernemersaward’ van VOKA in 2016. Zij haalden de 2e plaats maar het volledige MM-team vond dit een onterecht resultaat. Zij zijn immers toppers in de digital marketing en echte people managers. Daarom besloten we, vanuit het personeel om hen zelf dat award toe te kennen. Sanjay was mijn wingman in dat complot.

Ik herinner me hem als een gedreven iemand, een goalgetter, inspirerend en vlot in de omgang. En wat jong geweld is altijd welkom. Na wat om en weer gepingel via LinkedIn, afstemmen en -snuffelen, kreeg ik zijn CV toegestuurd. Als je dat krijgt van een 21-jarige marketing-student, dan twijfel je toch niet meer?! Ik inderdaad ook niet – he’s on board.

Ik stel jullie dus trots mijn team voor: fris, jong, gedreven, positief, empathisch, matuur, warm, met een hoekje af en in evenwicht. Ik weet het, nieuwe messen snjjden goed. Toch ben ik ervan overtuigd dat het goed zit voor lange tijd. Raise the sails, we’re going full speed ahead towards the sun.

 

 

 

Ons office lied.

Deze week vond ik dit berichtje in onze mailbox. Het maakte dat ik de hele dag heb lopen glimlachen en een heerlijk gevoel had. Hiervoor doen we het, toch?

Bedankt Katja!

Vanaf nu is dit ons office lied.